Mojca in Tomaž - uganete kdo dobi boljšo oceno?

Mojca in Tomaž - uganete kdo dobi boljšo oceno?
Photo by Florian Schmetz / Unsplash

Tomaž in Mojca tekmujeta, kdo lahko dobi boljšo oceno. Test je čez par dni. Postavila sta si izziv - vsak se lahko danes uči dve uri, potem pa nič več. Po testu bosta primerjala, kdo dobi boljšo oceno. 

Tomaž se uči tako, da dve uri bere knjigo in snov petkrat prebere. Mojca pa se uči tako, da snov enkrat prebere, potem pa zapre knjigo. Nato večkrat na prazen list papirja napiše vse kar se lahko spomni. Potem ne delata več nič in odpišeta test. Kdo mislite, da je dobil boljšo oceno? Če ste odgovorili Mojca, potem verjetno veste, kakšna supermoč je učenje s testiranjem.

učenju s testiranjem, oziroma aktivnem priklicu sva že večkrat pisala. Vsakič sva tudi predlagala, da za to uporabljate Anki. A morda vam ta način ni všeč. Zato predlagava še en enostaven način, ki ga lahko pričnete uporabljati takoj in zagotovo boste dobili boljše rezultate - vsaj vse znanstvene raziskave in tudi najine osebne izkušnje pravijo tako. 

Vzemite prazen list papirja. Ko preberete eno poglavje zaprite zvezek ali knjigo in začnite na list pisati vse kar se lahko spomnite. Vzemite si nekaj časa in se potrudite spomniti čim več. Bolj kot se boste trudili, bolj vam bo znanje ostalo v spominu. Ko se ne spomnite več ničesar, vztrajajte še malo. Počakajte še minuto. Lahko celo uporabite štoparico in morda se spomnite še česa. Bolj kot se boste trudili, bolje je. Potem pa odprite knjigo, poglejte, če ste pozabili kakšen ključen podatek in nadaljujte z branjem. Na koncu naslednjega poglavja postopek ponovite. Če v učenje vključite samo to spremembo, boste zagotovo dobili boljše rezultate. 

Učenje s testiranjem je aktivna metoda dela - to pomeni, da se morajo naši možgani truditi. To pa tudi pomeni, da jo vidimo kot težjo in bolj naporno. A v tem trudu leži skrivnost do boljših rezultatov. 

Prebiranje snovi, podčrtovanje, izpisovanje, ustvarjanje miselnih vzorcev pa so pasivne metode. Tu možgani ne vlagajo truda. Imamo občutek napredka in delo gladko teče, zato mislimo, da snov znamo. A v resnici so ti načini mnogo slabši od aktivnih metod. 

Ko beremo raziskave, ki primerjajo učenje s testiranjem z drugimi najpogostejšimi metodami učenja, so razlike velike. Ljudje, ki se učijo s testiranjem se v istem času naučijo 50-80% več. Če bi vam nekdo ponudil čarobni napoj, s katerim bi si zapomnili 80% več snovi, bi ga zagotovo spili. Torej ni razloga, da ne bi uporabili praznega lista papirja in zelo izboljšali svoje učenje, ocene in znanje.