Kje začnemo z učenjem? Nikoli na začetku.
Preden sva odkrila Anki in nasploh boljše metode učenja, sva se vedno snov začela učiti na začetku. Če nama kakšen izpit ni šel po načrtih, sva naletela na težavo, da sva do naslednjega roka večino osvojenega že pozabila, saj ponavljanja s presledki še nisva poznala. In ko sva se zopet lotila učenja, le kje sva spet začela? Tako je, spet na začetku. Tako sva spet prebirala enako snov in komaj osvojila osnove, medtem ko se je kasnejša snov zdela kot da bova za osvojitev le-te morala premikati gore.
Nato pa sva izvedela za ta magičen nasvet: Učenja nikoli ne začnemo na začetku.
Zakaj? Snov na začetku pokriva osnove. To so prva poglavja, ki nam sploh predstavijo kaj so temelji nekega predmeta. Največkrat so to takšne osnove, da jih na preverjanjih najpogosteje ni. Ko pa pridemo do težje snovi, pa velikokrat opazimo, da smo osnove že pozabili ali pa ugotovimo, da jih nismo razumeli dovolj dobro. Kaj pa, če se tega lotimo drugače? Kaj če začnemo s poglavjem, ki se največkrat pojavi na preverjanjih? To poglavje najverjetneje ne bo prva snov v učbeniku ali zapiskih.

Preden poskusimo ta način se lahko zdi, da težje snovi ne bomo mogli osvojiti brez, da smo se poglobili v osnove. A se izkaže, da to sploh ni res. Učenje ni samo proces prebiranja zapiskov ali matematičnih formul. Mora potekati kot aktiven proces razumevanja snovi, ki je pred nami. Če se ga lotimo na takšen način, potem se bomo vsako snov učili tako, da bomo sproti brskali po več različnih virih. Ne razumemo novega izraza? Poiščimo ga na internetu ali v naših zapiskih. Ko razčistimo njegov pomen, si ga dodamo še v Anki. Ne razumemo nekega pojava? Ne vemo kaj pomeni kratica? Ne vemo kaj pomenijo oznake v matematični formuli? Vse te podatke lahko najdemo na prvih straneh našega zvezka, napisane na internetu, lahko pa se poslužimo tudi video razlag na to temo. Učenje naj poteka kot aktiven proces in zato prvih snovi po navadi sploh ne potrebujemo, saj bomo šele v nadaljevanju videli, kam v vsebino se vključijo ti osnovni podatki.
Zato si raje izdelajmo svoj seznam tematik za učenje in začnimo pri najpomembnejši temi. Če za obvladovanje te tematike potrebujemo snov iz začetka učbenika ali zvezka, potem si takrat, ko jo potrebujemo, odpremo ta točno določen del in ga predelamo. Takoj bomo videli kateri podatki iz osnov so ključni za naše razumevanje kasnejših tematik. Na takšen način na koncu bolje znamo težjo snov in bolje znamo tudi čiste osnove našega predmeta.