Anki - računske naloge
Anki je odlično orodje za pomnjenje teorije. A kaj pa se zgodi, če se moramo naučiti računske naloge? Kot na primer pri matematiki ali fiziki? Ali se lahko tudi to naučimo z Anki? Odgovor je: Seveda!
Študij farmacije obsega nemalo računskih nalog pri različnih predmetih. Po navadi sem se zadeve lotila tako, da sem pred izpitom reševala čim več računskih nalog. Ko sva spoznala Anki, se je zdelo samoumevno, da te naloge dodam tudi tja. Ravno v tistem času so prevladovali predmeti z manj računskimi nalogami ali pa so bile te naloge kratke. Tako, da je bil moj načrt enostaven. Vse naloge sem dodala v Anki na takšen način, da je bila na sprednji strani kartice v celoti napisana naloga z vsemi številkami. Na drugi strani kartice pa je bila napisana celotna rešitev. Ko sem naletela na računsko kartico, sem v roke vzela kalkulator in preračunala celotno nalogo od začetka do konca in preverila rezultat. Odlično. Torej imamo način, da v Anki dodamo tudi računske naloge, mar ne?
Hitro sem ugotovila, da te naloge vzamejo več časa kot ostale kartice z vprašanji, a nič zato. Vseeno sem uporabljala ta način, saj sem vedela, da bom tako uspešno opravila izpit. Vseeno se mi je večkrat zdelo, da je precej dela na kalkulatorju ponavljajočega. In da se mi zatika ob enakih delih naloge, drugi deli pa se skoraj zdijo že precej odveč in zapravljanje časa. Podoben občutek kot, ko sem prvič izvedela za ponavljanje s presledki oziroma krivuljo pozabljanja. Takrat sem videla, da sem v svojih karticah večkrat ponavljala kartice katere sem že znala. Občutek je zelo dolgočasen in se zdi potrata časa. “Pa ne spet ta kartica? Pa saj to znam!” Zdelo se je kot, da ob računskih nalogah doživljam podobno zgodbo, a druge rešitve za učenje nisem poznala. Še vedno je bila to najboljša metoda za pomnjenje takšnih nalog, zato sem z njo vztrajala.
To je vse delovalo nekaj časa, dokler nisem v 4. letniku naletela na Biofarmacijo s farmakokinetiko. Zdelo se je kot da sem zadela ob zid. Reševanje ene naloge je lahko vzelo tudi 30-40 min. To ni problem, če ne rabimo naloge rešiti večkrat. Če pa si potem to nalogo dodamo v Anki in ob vsakem ponavljanju za njo porabimo 30 minut, pa ugotovimo, da lahko več kot 2 uri porabimo na le treh nalogah tega predmeta. Različnih tipov nalog pa je bilo pri tem predmetu resnično veliko. Kaj torej zdaj? Seveda sem se želela učiti z Anki tudi računske naloge. A kaj naj naredim, če mi ponavljanje le treh takšnih nalog v Anki, vzame skoraj celoten dnevni čas v katerem smo lahko najbolj zbrani?

V roke sem spet vzela naloge in kar naenkrat se mi je posvetilo. “Seveda!” Ugotovila sem tisto, kar sem v ozadju vedela že ves ta čas. Ogromno časa za ponavljanje kartice sem porabila na stalnem preračunavanju in prebiranju dolgih nalog. Na koncu pa se mi je vseeno vsakič zataknilo pri istem delu naloge. Kaj pa bi se zgodilo, če izpustim preračunavanje? Kaj če v celoti izpustim vse številke? In uporabim le njihove oznake? V tem primeru bi potem ponavljala le tiste pomembne preskoke v nalogi. Pa še veliko hitreje bi vse teklo.
Vrnila sem se k nalogam in odprla Anki. Namesto celotnega besedila sem si zdaj na sprednjo kartico zabeležila le podatke, ki so bili podani v nalogi.

Na zadnjo stran sem si zabeležila le, kako sem obračala formule, da sem prišla do želenega podatka.

Zgoraj je podan konkreten primer mojega zapisa krajše naloge v Anki.
Spodaj pa bomo ta princip razložili še na enostavnem primeru računanja hitrosti. Najprej si oglejmo, kako bi v Anki izgledala celotna skopirana naloga in rešitev s številkami.

Kako bi to nalogo lahko zdaj bolje zapisali v Anki? Če izpustimo vse številke si nato v nalogi (na prvo stran kartice) zapišemo le oznake podatkov, ki jih imamo.

Na takšni kratki nalogi se lahko razlika malo manj opazi, ampak vseeno nam ni potrebno prebrati besedila in ni nam potrebno vzeti ven kalkulatorja in naloge preračunati. Hkrati pa obdržimo vse preskoke, ki jih potrebujemo, da jo uspešno rešimo.
Kaj so torej prednosti takšnega načina?
- Močno skrajšamo čas ponavljanja naloge.
- Obdržimo vse potrebne preskoke, da nalogo rešimo.
- Preprečimo, da bi si zapomnili le rešitev za točno določene podatke, ampak znamo rešiti primer tudi, če ima naloga drugačne številke.