5 razlogov zakaj se moramo učiti s testiranjem

5 razlogov zakaj se moramo učiti s testiranjem
Photo by Element5 Digital / Unsplash

Učenje je lahko zelo naporno. Včasih se zdi, da se cele dneve učimo, pa še vedno ni dovolj. Odgovor pa ni v tem, da vlagamo vedno več ur v učenje, ampak v tem, da se bolj pametno učimo. Če bi uporabljali bolj učinkovite metode, bi lahko iz vsake vložene ure dobili več.

Tu je 5 razlogov, zakaj je testiranje prava metoda za vse nas:

  1. Če se učimo s testiranjem, si več zapomnimo. Učinek testiranja je dokazan znova in znova. Učenje s testiranjem je najbolj učinkovita oblika učenja. Če hočemo čas učenja čim bolje izkoristiti, se moramo učiti s testiranjem.
  2. S testiranjem odkrijemo luknje v znanju. Ko moramo nekaj sami razložiti ali odgovoriti na vprašanje, lahko hitro ugotovimo kje se nam zatakne. Nato lahko hitro dopolnimo manjkajoče znanje in naslednjič uspešno odgovorimo na vprašanje. Namesto, da se nam to zgodi na izpitu, kjer potem izgubljamo točke in ocene, se to zgodi med samim postopkom učenja, kjer ni nobenih slabih posledic. Še nasprotno, z odkrivanjem lukenj je na koncu naše znanje boljše.
  3. Če se testiramo, si bomo tudi med naslednjim učenjem več zapomnili. Predstavljajmo si dve skupini učencev. Obe skupini se učita isto snov petkrat. Prva skupina se uči tako, da enkrat snov prebere, drugič se testira in ta postopek ponavlja (torej Bere-testira-bere-testira-bere). Temu sledi zaključni test, ki ga ocenimo. Druga skupina se uči tako, da snov petkrat prebere (bere-bere-bere-bere-bere), temu pa sledi zaključni test. Raziskave so pokazale, da si učenci iz prve skupine zapomnijo občutno več snovi. Na končnem testu pravilno odgovorijo na skoraj 90% vprašanj, učenci iz druge skupine pa manj kot 60%. Torej prva skupina naredi izpit z zelo dobro oceno, druga skupina pa izpit za las naredi ali pa celo ne. Ne pozabimo, da obe skupini učencev porabita za učenje enako količino časa, razlika je samo v boljši metodi učenja.
  4. S testiranjem znanje postane bolje organizirano. Med testiranjem, zlasti testiranjem odprtega tipa, morajo možgani sami ustvariti nek celoten odgovor. Med tem postopkom prepoznamo pomembne podatke in jih povežemo v celoto, ki je bolj trdno zapisana v naš spomin.
  5. Testiranje izboljša prenos znanja na nove situacije. Pogosto je reakcija ljudi, ko slišijo za učenje s tesitranjem “to je samo piflanje, to ni pravo znanje”. Številne raziskave so pokazale, da to ne drži. V eni raziskavi so primerjali, kako uspešno se učenci naučijo prepoznati različne vrste ptic. Prva skupina je dobila slike ptic poleg katerih je pisalo kateri vrsti pripadajo. Druga skupina je videla sliko ptice brez napisa. Učenci druge skupine so nato morali odgovoriti, h kateri vrsti spadajo. Za tem, ko so odgovorili, jim je raziskovalec povedal pravilen odgovor. Potem so učencem pokazali nove slike ptic. Tisti, ki so se učili s testiranjem so bolje razvrstili nove slike ptic v pravilne vrste. Ta enostaven primer prikaže, da se znanje pridobljeno s testiranjem bolje prenese na nove situacije, kot tisto, ki je pridobljeno samo z večkratnim prebiranjem gradiva.

Testiranje je torej najbolj učinkovita metoda učenja. Zdaj lahko iz vsake vložene ure dobite več znanja kot prej in s tem boljše ocene. Če pa ste z ocenami zadovoljni, pa lahko za iste rezultate porabite manj časa in v življenju počnete še druge stvari, ki vas veselijo.